T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
VAN / ERCİŞ - Yahya Kemal Beyatlı Ortaokulu

Mission: Space

Projemiz bir hikaye ile başlıyor. Uzayda bazı sorunlarla karşılaşan astronotlara ve uzay mekiği görevlilerine yardımcı oluyoruz ve Stanford Design Thinking modelini Dünya'da bir destek ekip üssü gibi kullanarak öğrencilerimizle birlikte çözümler üretiyoruz. Bu zorlu noktalardan önce, astronotların uzayda karşılaştıkları sorunlara çözüm bulmak için Stanford Design Thinking modelinin süreçleri, 3D baskı kolaylıkları ve tasarım teknolojileri hakkında brifingler ve etkinlikler planladık.

AMAÇLARI

 

Proje, öğrencilerin uzayla ilgili farkındalık kazanmalarını ve uzayda oluşabilecek sorunlar için empati kurmalarını, sorunları tanımlayabilmelerini, fikirler üretmelerini, fikirlerle ilgili tasarımlar oluşturmalarını, prototip planları oluşturmalarını ve bu fikirleri paylaşmalarını amaçlamaktadır.

 

ÇALIŞMA SÜRECİ

İlk Ay;

  • Ortakları tanıtmak,
  • Logo ve poster yapmak ve paylaşmak,
  • Çalışmanın oylamaya sunulması,
  • Proje okulları ile yapılacak etkinlikleri paylaşmak ve bilgilendirmek,
  • Öğrencileri tasarım odaklı düşünme konusunda bilgilendirmek,
  • Öğrencilerle uzay üzerinde çalışmak,

İkinci Ay;

  • Öğrenciler için 3 boyutlu tasarım uygulaması tinkercad atölyesi yapmak,
  • 3D yazıcılar ve nasıl çalıştıkları hakkında bilgi vermek,
  • Tasarım odaklı düşünme modeli kullanan öğrencilerle uzay sorunları üzerine bir atölye çalışması yapmak,
  • Yapılan işin prototiplerinin 3 boyutlu yazıcılar veya hamuru ile prototiplere dönüştürülmesi

 

BEKLENEN SONUÇLAR

  • OECD 21. Yüzyıl becerileri arasında yer alan problem çözme ve işbirlikli öğrenme becerilerinin öğrenciler tarafından kazanılmasına destek olmak.
  • Öğrencilerin uzaya karşı merak ve tutumlarını geliştirmek.
  • Öğrenciler Stanford tasarım odaklı düşünme yöntemi ile bir probleme çözüm üretme ve fikri ürüne dönüştürme aşamalarını yaşayarak öğrenirler.
  • Öğrenciler problem çözme süreçleri ile yarattıkları fikirleri prototipe dönüştürmek için tasarım programlarını dener ve ürünlerinin modellerini ortaya çıkarırlar.
  • Öğrenciler 3B yazıcıları öğrenir ve oluşturdukları bir tasarımın 3B yazıcı ile ürüne dönüşmesini tecrübe ederler.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.05.2021 - Güncelleme: 17.05.2021 00:31 - Görüntülenme: 288
  Beğen | 0  kişi beğendi